دنیای کار و فناوری بهارستان(حرفه و فن)

وبلاگ تحسین شده مسابقات وبلاگ نویسی فرهنگیان استان تهران

واب نقش مهمی در سلامت بدن ما ایفا می کند و همه ما به خواب کافی احتیاج داریم اما مقدار نیاز بدن ما به خواب ، در سنین مختلف متفاوت است .

نوزادها ( تا ۶ ماه)
نوزادان به طور معمول روزانه به ۱۶ ساعت خواب احتیاج دارند و در طول شبانه روز سه تا چهارنوبت می خوابند.
۶ تا ۱۲ ماه
نوزادهای ۶ تا ۱۲ ماهه شبها به طور معمول حدود ۱۱ ساعت می خوابند و حدود سه ساعت خواب نیمروزی دارند.
کودکان ۱ تا ۳سال
کودکان نوپا بین ۱۰ تا ۱۳ ساعت می خوابند و ممکن است به خواب نیمروزی هم احتیاج نداشته باشند اما اگر فرزند شما در طول روز بد خلقی می کند توصیه می شود که خواب نیمروزی هم داشته باشد. معمولا" وقتی کودکان دندان در می آورند دچار بی خوابی و مشکل خواب می شوند.
۳ تا ۷ سال (قبل از دبستان)
کودکان در این سنین در طول شبانه روز به ۱۰ تا ۱۲ ساعت خواب احتیاج دارند.
۷ تا ۱۱ سال( سالهای اول دبستان )
بچه ها در سنین آغاز دبستان معمولا" در حدود ۹ ساعت خواب احتیاج دارند اما ممکن است برخی از آنها به خواب بیشتری احتیاج داشته باشند.
۱۱ تا ۲۰ سال (نوجوانان)
نوجوانان به ۸ تا ۹.۵ ساعت خواب در طول شبانه روز احتیاج دارند اما بیشتر آنها به اندازه کافی نمی خوابند . خواب کم باعث می شود که آنها دچار مشکلات حافظه شوند و در مدرسه نتوانند به طور کامل روی درسهایشان تمرکز کنند بنابراین والدین باید روی استراحت شبانه خوب و کافی نوجوانانشان تاکید کنند.
بزرگسالان
بیشتر بزرگسالان به ۷ ساعت خواب شبانه احتیاج دارند و اگر کمتر از ۵ ساعت بخوابند ، کاهش قابل توجهی در عملکرد ذهنی آنها ایجاد می شود .
افراد مسن
معمولا" افراد مسن برای به خواب رفتن و راحت خوابیدن در طول شب با مشکلات زیادی روبرو می شوند اما خواب مورد نیاز آنها در طول شبانه روز مثل بزگسالان یا نوجوانان است
target=

[ چهار شنبه 6 فروردين 1390برچسب:,

] [ 11:0 ] [ مهران ایمانی ]

[ ]

همسر آلبرت انیشتین غالبا اصرار داشت که او در هنگام کار باید لباسهای مناسبتری استفاده کند.
انشتین همواره میگفت: "چرا باید اینکار را بکنم هر کسی اینجا می داند من که هستم.
" هنگامی که انیشتین برای شرکت در اولین کنفرانس بزرگ خود شرکت کرد نیز همسرش از او خواست
که لباس مناسبتری بپوشد، انشتین گفت: "چرا باید اینکار را بکنم هیچ کسی اینجا مر نمی شناسد."

============ ========= ========= ========= =========

از آلبرت اینشتین معمولا برای توضیح نظریه عمومی نسبیت سوال میشد و او یکبار اینگونه پاسخ
داده بود: " دست خود را بر روی اجاق گاز داغ برای یک دقیقه قرار دهید ، و این عمل مانند یک ساعت به نظر می رسد،
حال با یک دختر خوشگل یک ساعت بنشینید، و این عمل مانند یک دقیقه به نظر می رسد. این نسبیت است.!"

============ ========= ========= ========= =========

هنگامی که آلبرت انیشتین شاغل در دانشگاه پرینستون بود ، یک روز قرار بود به خانه برود
ولی او آدرس خانه اش را فراموش کرده بود. راننده تاکسی او را نمی شناخت.
انیشتین از راننده پرسید آیا او می داند خانه اینشتین کجاست.
راننده گفت : "چه کسی آدرس اینشتین را نمی داند؟ هر کسی در پرینستون ادرس خانه انشتین را میداند.
آیا می خواهید به ملاقات او بروید؟" . اینشتین پاسخ داد :" من اینشتین هستم.
من آدرس منزل خود را فراموش کرده ام، می توانید شما مرا به آنجا ببرید؟"
راننده او را به خانه اش رساند و از او هیچ کرایه ای نیز نگرفت.

============ ========= ========= ========= =========

یکبار اینشتین از پرینستون با قطار در سفر بود که مسئول کنترل بلیط به کوپه او آمد.
وقتی او به اینشتین رسید ، انیشتین بدنبال بلیط جیب جلیقه اش را جستجو کرد ولی نتوانست آنرا پیدا کند.
سپس در جیب شلوار خود جستجو کرد ولی باز هم بلیط را پیدا نکرد.
سپس در کیف خود را نگاه کرد ولی بازهم نتوانست آنرا پیدا کند.
بعد از آن او صندلی کنار خودش را جستجو کرد ولی بازهم بلیطش را پیدا نکرد.
مسئول بلیط گفت : دکتر اینشتین ، من می دانم که شما که هستید. همه
ما به خوبی شما را میشناسیم و من مطمئن هستم که شما بلیط خریده اید، نگران نباشید.
و سپس رفت. در حال خارج شدن متوجه شد که فیزیکدان بزرگ دست خود را به پایین صندلی برده
و هنوز در حال جستجوست.
مسئول قطار با عجله برگشت و گفت : " دکتر انیشتین ، دکتر انشتین ، نگران نباش ، من می دانم که شما بلیط داشته اید،
مسئله ای نیست. شما بلیط نیاز ندارید. من مطمئن هستم که شما یک بلیط خریده اید."
اینشتین به او نگاه کرد و گفت : مرد جوان ، من هم می دانم که چه کسی هستم.
چیزی که من نمی دانم این است که من کجا می روم!

target=

[ شنبه 11 فروردين 1390برچسب:,

] [ 16:43 ] [ مهران ایمانی ]

[ ]

 

فارس: دبیر علمی کنگره تغذیه ایران گفت: نیترات و نیتریت سوسیس و کالباس تولید شده در ایران بالا است، این ماده به دلیل ماندگاری سوسیس و کالباس به آن اضافه می‌شود که سرطان‌زا است. مرتضی صفوی اظهار کرد: فردا اصفهان میزیان کنگره تغذیه ایران است که تمام کارشناسان ارشد کل کشور در این کنگره حضور دارند که هر کدام از این کارشناسان ارشد یک استان را مدیریت می‎کنند. وی در بیان دستاوردهای کنگره تغذیه ایران در سال‏های گذشته گفت: در گذشته کارشناسان تغذیه در کنار مطب‏های عمومی فعالیت می‏کردند، اما خوشبختانه موفق شده‏ایم برای کارشناسان تغذیه مجوز کار رژیم درمانی از سازمان نظام پزشکی دریافت کنیم به طوری که در حال حاضر آنها به صورت مستقل می‏توانند مشاوره داشته باشند و این تنها یکی از دستاوردهای کنگره تغذیه ایران نبوده است. این متخصص تغذیه افزود: در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دوره‎های تغذیه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‎شود که اساتید این دانشگاه همه در هدایت پایان‌نامه‎ها فعالیت دارند. وی ادامه داد: طرح‏های بزرگ کشوری که به همت کنگره تغذیه انجام شده زیاد است و از جمله آنها امنیت غذایی جامعه بوده است، امنیت غذایی به معنای دسترسی همه مردم در همه اوقات به غذای سالم برای یک زندگی سالم است و این با ایمنی غذا متفاوت است. صفوی اضافه کرد: ایمنی غذا یعنی غذا فاقد آلودگی باشد، اما امنیت غذایی یعنی مردم پول کافی برای خرید غذا داشته باشند و دسترسی اقتصادی، توانای فیزیکی و دسترسی فرهنگی از جمله مفاهیمی است که در زیر مجموعه امنیت غذایی قرار گرفته است. وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب کوتاه قدی تغذی ه‏ای، لاغری و کم وزنی در حد بالا وجود داشت که از 15 سال گذشته تاکنون این مقدار به سطح متوسط و پایین کاهش یافت، اما معضل بدخوری همچنان وجود دارد به نوعی که می‏توان گفت ما در گذر تغذی ه‏ای به سر می ‏بریم. دبیر علمی کنگره تغذیه ایران تصریح کرد: در حال حاضر ما در گذر تغذیه‌ای به سر می‎بریم به این معنا است که در یک خانواده هم افراد لاغر و ضعیف و هم افراد چاق و سو تغذیه‌ای وجود دارد و کم خوری، کم وزنی، و پرخوری غذایی از جمله مشکلاتی است که سبب بیماری‌هایی همچون پرخوری‎های عصبی و بی‎اشتهایی عصبی می‎شود. وی گفت: دوسالانه تغذیه دارای 20 امتیاز بازآموزی است که پزشکان با حضور در این کنگره می‎تواند امتیاز بالایی بگیرند. صفوی ادامه داد: ما می‎توانیم فست فود و سوسیس کالباس سالم داشته باشیم که در حال حاضر از وجود آن بی‌بهره‌ایم و البته این در حالی است که متخصصان تغذیه تاکنون تذکرات بسیاری به ویژه به کارگاه‎ها و تولیدکنندگان این فرآورده‎های گوشتی داده‎اند که برخی از شرکت‎ها تولید خود را در مسیرهای دیگری بردند. وی اظهار کرد: نیترات و نیتریت سوسیس و کالباس تولید شده در ایران بالا است و این ماده به دلیل اینکه ماندگاری سوسیس و کالباس را بالا برود و رنگ آن را صورتی می‌کند، اضافه می‎شود اما زمانی که این دو ماده حرارت داده می‎شوند، به نیروزامین که ماده‎ای سرطان‌زا تبدیل می‎شوند. دبیر علمی کنگره تغذیه اضافه کرد: تولیدکنندگان سوسیس و کالباس کشور تاکنون نتوانسته‎اند بر این مشکل فائق شوند اما تاکنون اقدامات زیادی انجام داده‎ایم و در برخی کارخانه‎ها بالغ بر 20 جلسه توجیهی برگزار کرده‎ایم. وی ادامه داد: رزماری می‎تواند جایگزین نیترات و نیتریت سرطان‌زا در سوسیس و کالباس شود، زیرا زمانی که حرارت می‎بیند هیچ ماده سرطان‌زایی تولید نمی‎کند.

موضوعات مرتبط: خوراک و صنایع غذایی ، بهداشت و انواع بيماري ها
برچسب‌ها: حرفه و فن , خوراک , سرطان ,
target=

[ چهار شنبه 17 فروردين 1390برچسب:,

] [ 12:5 ] [ مهران ایمانی ]

[ ]

 

گنجشک و آتش: گنجشکی با عجله و تمام توان به آتش نزدیک می شد و برمی گشت! پرسیدند : چه می کنی ؟ پاسخ داد : در این نزدیکی چشمه آبی هست و من مرتب نوک خود را پر از آب می کنم و آن را روی آتش می ریزم ! گفتند : حجم آتش در مقایسه با آبی که تو می آوری بسیار زیاد است ! و این آب فایده ای ندارد! گفت : شاید نتوانم آتش را خاموش کنم ، اما آن هنگام که خداوند می پرسد : زمانی که دوستت در آتش می سوخت تو چه کردی؟ پاسخ میدم : هر آنچه از من بر می آمد! دوستی نه در ازدحام روز گم می شود نه در سکوت شب ، اگر گم شد هرچه هست دوستی نیست... قهوه، لیوان و زندگی: چند دوست دوران دانشجویی که پس از فارغ التحصیلی هر یک شغل های مختلفی داشتند و در کار و زندگی خود نیز موفق بودند، پس از مدت ها با هم به دانشگاه سابق شان رفتند تا با استادشان دیداری تازه کنند. آنها مشغول صحبت شده بودند و طبق معمول بیشتر حرف هایشان هم شکایت از زندگی بود. استادشان در حین صحبت آنها قهوه آماده می کرد. او قهوه جوش را روی میز گذاشت و از دانشجوها خواست که برای خود قهوه بریزند. روی میز لیوان های متفاوتی قرار داشت; شیشه ای، پلاستیکی، چینی، بلور و لیوان های دیگر. وقتی همه دانشجوها قهوه هایشان را ریخته بودند و هر یک لیوانی در دست داشت، استاد مثل همیشه آرام و با مهربانی گفت... بچه ها، ببینید؛ همه شما لیوان های ظریف و زیبا را انتخاب کردید و الان فقط لیوان های زمخت و ارزانقیمت روی میز مانده اند. دانشجوها که از حرف های استاد شگفت زده شده بودند، ساکت بودند و استاد حرف هایش را به این ترتیب ادامه داد: «در حقیقت، چیزی که شما واقعا می خواستید قهوه بود و نه لیوان. اما لیوان های زیبا را انتخاب کردید و در عین حال نگاه تان به لیوان های دیگران هم بود. زندگی هم مانند قهوه است و شغل، حقوق و جایگاه اجتماعی ظرف آن است. این ظرف ها زندگی را تزیین می کنند اما کیفیت آن را تغییر نخواهند داد. البته لیوان های متفاوت در علاقه شما به نوشیدن قهوه تاثیر خواهند گذاشت، اما اگر بیشتر توجه تان به لیوان باشد و چیزهای با ارزشی مانند کیفیت قهوه را فراموش کنید و از بوی آن لذت نبرید، معنی واقعی نوشیدن قهوه را هم از دست خواهید داد. پس، از حالا به بعد تلاش کنید نگاه تان را از لیوان بردارید و در حالیکه چشم هایتان را بسته اید، از نوشیدن قهوه لذت ببرید.» تمساح: گردشگری در یک خلیج کوچک مشغول ماهیگیری بود که ناگهان قایقش واژگون شد، چاره ای جز شنا کردن تا ساحل نبود. ولی از انجا که شنیده بود سابقا در این محل تمساح ها زندگی میکرده اند از ترس لبه ی قایق را گرفت. ناگهان پیرمردی را در ساحل دید و از او پرسید: هیچ تمساحی این اطراف هست ؟ پیرمرد پاسخ داد: هیچ تمساحی، سالهاست... گردشگر احساس امنیت کرد و بدون شنیدن ادامه صحبت و با فراغ بال به سمت ساحل شروع به شنا کرد . در نیمه راه پیرمرد را دید که با ترس و تعجب او را نگاه میکند و برایش دعا میخواند... پس دوباره با صدای بلند پرسید: راستی چطور از شر تمساح ها راحت شدید؟ پیرمرد فریاد زد: ما کار خاصی نکردیم، کوسه های داخل آب دخل همشون رو آوردند!... منبع: عصر ایران

موضوعات مرتبط: داستان، ضرب المثل، حکایت
برچسب‌ها: داستان کوتاه , داستان
target=

[ چهار شنبه 17 فروردين 1390برچسب:,

] [ 12:2 ] [ مهران ایمانی ]

[ ]