دنیای کار و فناوری بهارستان(حرفه و فن)

وبلاگ تحسین شده مسابقات وبلاگ نویسی فرهنگیان استان تهران

همه ما شنیده‌ایم که نوشابه‌های گازدار برای سلامتی مضر است، اما آیا می‌دانید:

۱. در بسیاری از ایالتهای آمریکا، مامورین پلیس راه دو گالن کوکاکولا در صندوق‌عقب ماشینشان دارند تا در صورت تصادف رانندگی، خون را با کمک آن از جاده پاک کند.
۲. اگر تکه‌ای از گوشت گاو را در یک کاسه کوکاکولا قراردهید، پس از دو روز ناپدید می‌شود.
۳. برای تمیز کردن توالت: یک قوطی کوکاکولا را داخل کاسه توالت بریزید و یک ساعت صبر کنید، سپس با آب پر فشار بشویید. اسید سیتریک موجود در کوکاکولا لکه‌ها را از سطوح چینی می‌زداید.
۴. برای برطرف‌کردن لکه‌های زنگ از سپر آب‌کرم کاری شده اتومبیل: سپر را با یک تکه کاغذ (فویل) آلومینیوم مچاله‌شده آغشته به کوکاکولا بسایید.
۵. برای تمیز کردن فساد قطبهای باتری اتومبیل: یک قوطی کوکاکولا را روی قطبها بریزید تا با غلیان کردن، آن را تمیز کند.
۶. برای شل کردن پیچ و مهره‌های زنگ زده: تکه‌ای پارچه را که در کوکاکولا خیس شده است برای چند دقیقه بر روی پیچ و مهره قرار دهید.

۷. برای پاک کردن چربی از لباسها: یک قوطی کوکاکولا را داخل ماشین‌لباسشویی پر از لباسهای چرب خالی کنید، پودر لباسشویی اضافه کنید و ماشین را روی دور عادی روشن کنید. کوکاکولا به تمیز شدن لکه‌های چربی کمک می‌کند.
۸. کوکاکولا همچنین بخار آب را از روی شیشه جلوی اتومبیل تمیز می‌کند.
target=

[ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:,

] [ 23:3 ] [ كياني ]

[ ]

 

يكي از مزاياي رشد سريع فن آوري اطلاعات، توسعه سيستم‌هايي است كه مي توانند تغييرات اطراف ما را اندازه‌گيري و ارزيابي كرده و نسبت به آنها عكس العمل نشان دهند. اين توانايي در كنترل تغييرات منجر به تغيير در محيط فيزيكي اطراف ما، بخصوص ساختمانهايي كه در آنها زندگي و يا كار مي‌كنيم شده است.

ازجمله اين تغييرات رشد وسيع ساختمان‌هاي هوشمند يعني ساختمانهايي كه سيستم‌هاي ارتباطي و فن‌آوري اطلاعات را تركيب كرده و يك سيستم يكپارچه راحت، با امنيت بالا، سودمند از لحاظ اقتصادي و در نهايت با هزينه پائين بوجود مي‌آورند، است.

به طور كلي ساختمان هوشمند، ساختماني است كه مجهز به يك زير ساختار ارتباطي قوي بوده كه مي‌تواند به صورت مستمر نسبت به وضعيت‌هاي متغير محيط عكس العمل نشان داده و خود را با آنها وفق دهد و همچنين به ساكنان ساختمان اين اجازه را مي دهد كه از منابع موجود به صورت موثرتري استفاده نموده و امنيت و آرامش در آنها را افزايش دهد.
ساختمان هوشمند ساختماني است كه در بردارنده محيطي پويا و مقرون به صرفه به وسيله يكپارچه كردن چهار عنصر اصلي يعني سيستم‌ها، ساختار، سرويس‌ها، مديريت و همچنين رابطه ميان آنها مي‌باشد.

اصول يك ساختمان هوشمند اين است كه هزينه‌هاي واقعي يك ساختمان فقط هزينه‌هاي ساخت نيست بلكه بايد به آنها هزينه‌هاي راهبري و تعميرات را نيز اضافه كرد. ساختمان هوشمند تمامي اين هزينه‌ها را به وسيله كنترل اتوماتيك و يكپارچه، مخابرات، و سيستم مديريت كم مي‌كند.

target=
ادامه مطلب

[ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:,

] [ 18:57 ] [ جلال محبی ]

[ ]

 

یکی از فواید هرس کردن درختان زیبایی و آرایش شکل ظاهری درختان است.
target=

[ چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:,

] [ 1:5 ] [ كياني ]

[ ]

 

پدستالها عبارتند از ستونهای بتنی کوتاه و کم آرماتور و حتی گاهی بدون آرماتور که عموما روی پی های بتنی اجرا شده و روی آنها صفحه زیر ستون نصب شده و سپس ستونهای فلزی روی صفحه نصب میگردد. این ستونها بدلیل ابعاد نسبتا زیاد( از نظر عرضی زیاد و ارتفاعی کم) جزو ستونهای لاغر محسوب میشوند و لذا تحمل مقاومت فشاری آنها بسیار زیاد میباشد.
دلایل استفاده :۱) زمانیکه بخشی از ستون فلزی داخل خاک مدفون باشد که به جهت پوسیدگی آن از پدستال ها در همان بخش استفاده می کنند.
۲) زمانیکه ارتفاع ستون فلزی زیاد باشد و به جهت مهار کردن لاغری آن در بخشی از آن به طرف پی از پدستال استفاده می کنند.
۳) زمانیکه لنگر در پای ستون یا نباشد یا کم باشد.
۴) زمانیکه در بخش زیر زمین ساختمان با ارتفاع حدود۳ متر بخواهیم فضای قابل استفاده داشته باشیم.
۵) زمانیکه بخواهیم بخش زیر زمین ساختمان را بجای ستونهای فلزی با پدستالهای بتنی اجرا و در حقیقت پدستالها با پی تولید یک پی جدید بنماید و در محاسبات سازه به صورت پی وارد شود.
۶) زمانیکه بخواهیم ستونهای اکسپوز ( در نما و دید) فلزی از کف به بالا باشد.
نکته۱: توصیه شده پدستال ها فقط زما نیکه لنگر در پای ستون نیست استفاده شوند در غیر اینصورت محاسبات آنها مانند ستونهای بتنی بوده و آرماتورهای مورد نیاز را باید محاسبه کرد.
نکته۲: جهت خرد نشدن سطح پدستال معمولا از یک شبکه مش آرماتور ضعیف تا حد نمره ۱۴ روی پدستال و زیر صفحه زیر ستون استفاده میکنند.


 

target=

[ سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:ساختمان سازی,ستون,

] [ 23:52 ] [ كياني ]

[ ]

 

انیمیشن مراحل تصفیه آب

 

 
توضیحات براساس انیمیشن
target=
ادامه مطلب

[ دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:,

] [ 22:59 ] [ كياني ]

[ ]

واکنش شیمیایی فرایند تبدیل شیر به پنیر

target=
ادامه مطلب

[ دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:,

] [ 22:56 ] [ كياني ]

[ ]

 

در پایان روزی پرکار، نوشیدن فنجانی چای می‌چسبد. این نوشیدنی گرم به دلیل آنکه آرامش‌‌بخش است و خستگی را از تن به در می‌برد، طرفداران زیادی دارد.
لذت نوشیدن چای وقتی بیشتر می‌شود که بدانید این نوشیدنی سالم و پرطرفدار، خواص درمانی بسیاری دارد و از ابتلا به بیماری‌های گوناگون پیشگیری می‌کند (البته با این قید که نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد بلکه نوشیدن فقط یک تا 2 فنجان آن کافی است)...
اگر باورتان نمی‌شود بهتر است ادامه همین مطلب را که درباره مهم‌ترین خواص این نوشیدنی است، مطالعه کنید.
چای و دندان
نتایج بررسی‌های اخیر پژوهشگران دانشگاه شیكاگو نشان داده، پلی‌فنول موجود در چای سیاه با غیر‌فعال‌كردن آنزیم‌ باكتری‌های دهانی، از فعالیت آنها جلوگیری می‌كند، در نتیجه پلاك‌های دندانی غیر‌فعال و از پوسیدگی دندان‌ها پیشگیری می‌شود.
البته در این بررسی، چای سیاه به‌صورت دهانشویه استفاده شده است اما نوشیدن چای هم به از میان بردن پلاك‌ها كمك می‌كند. چای به دلیل داشتن مقادیر قابل‌ملاحظه‌ای تانن و فلوراید، از فساد، پوسیدگی و ایجاد حفره در دندان‌ها جلوگیری می‌کند. بررسی‌های دانشمندان دانشگاه هوکایدو ژاپن و انجمن سلطنتی چای بریتانیا در سال 2009 نیز نشان داده است كودكانی که چای می‌نوشند كمتر از همسالانشان که چای نمی‌نوشند به پوسیدگی و كرم‌‌خوردگی دندان دچار می‌شوند. البته بهتر است چای نوشیده شده کمرنگ باشد و همراه آن از خوراکی‌هایی که مملو از قندهای ساده هستند، استفاده نشود.
چای و سرطان
بررسی‌های دانشمندان دانشگاه توکیو نشان داده، چای 30 نوع آنتی‌اکسیدان دارد. محققان معتقدند افرادی که در روز یک فنجان چای می‌نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند، 15 درصد کمتر به سرطان کلیه مبتلا می‌شوند.
target=

[ یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,

] [ 23:32 ] [ كياني ]

[ ]

 

شير استريليزه و پاستوريزه
اغلب وقتي براي خريد شير به مغازه يا سوپرماركت‌ هاي بزرگ مراجعه مي ‌كنيم با افرادي مواجه مي ‌شويم كه براي مصرف روزانه، شيرهاي استريليزه يا همان مدت‌ دار را به شيرهاي پاستوريزه ترجيح مي ‌دهند. اين افراد عقيده دارند شيرهاي استريليزه سالم‌ تر هستند و مدت زمان ماندگاري آن ها بيشتر است؟
اما واقعيت اين نيست. امروزه شيرها را به دو روش پاستوريزاسيون و استريليزاسيون به منظور نابودي ميكروب ‌ها و افزايش مدت ماندگاري حرارت ‌دهي مي ‌كنند.
در روش پاستوريزاسيون، ميكروب‌ هاي بيماري زا از بين مي ‌روند ولي ميكروب‌ هاي عامل فساد باقي مي ‌مانند بنابراين مدت زمان ماندگاري اين شيرها در يخچال 2 تا 3 روز است و بعد از اين مدت ميكروب ‌هاي عامل فساد حتي در سرماي يخچال فعال مي ‌شوند و شير را غير قابل مصرف مي ‌كنند.
اما در مقابل و در روش استريليزاسيون به دليل درجه حرارت بالا، تمامي ميكروب‌ هاي بيماري زا و عامل فساد موجود در شير نابود مي‌ شوند(البته اين نابودي صد درصد نيست)‌. بنابراين اين نوع شيرها حتي در خارج از يخچال تا 6 ماه قابليت نگهداري دارند.
اما نكته قابل توجه آن است كه به محض بازكردن بسته ‌بندي اين شيرها و تبادل هوايي در آن، شرايط آن ها شبيه به ساير شيرهاي پاستوريزه مي‌ شود و تنها به مدت 2 روز مي ‌توان آن ها را در يخچال نگهداري كرد.
نكته مهم‌ تر آن است كه شيرهاي مدت ‌دار به دليل شدت حرارت بالاي استريليزاسيون در مقايسه با شيرهاي پاستوريزه مواد مغذي بيشتري را از دست مي ‌دهند. به طور معمول در شير پاستوريزه 10 تا 20 درصد پروتئين ‌هاي محلول در شير تخريب مي ‌شوند؛ در حالي كه در شير استريل اين مقدار تخريب به 40 تا 60 درصد مي ‌رسد. همچنين حرارت بالا اثر نامطلوب خود را روي برخي ويتامين‌ هاي حساس به حرارت شير نيز مي ‌گذارد.
ويتامين ‌هاي C، B1، B6 و B12 موجود در شيرهاي استريل تقريبا 5‌/‌1 تا 2 برابر بيشتر از ويتامين ‌هاي شيرهاي پاستوريزه تخريب مي ‌شوند.
معضل ديگر آن كه برخي افراد نيز عادت دارند جهت مصرف شير روزانه خود حتما آن را به صورت گرم ميل كنند. گرم كردن و جوشاندن شيرهاي استريل مي ‌‌تواند از قدرت جذب كلسيم محلول در شير بكاهد و همچنين پروتئين‌ هاي شير را 20 تا 25 درصد منعقد و غير قابل هضم كند.
بنابراين اگر مي‌ خواهيد شير را به صورت روزانه يا ظرف مدت 2 تا 3 روز مصرف كنيد لزوما از شيرهاي پاستوريزه استفاده كنيد.
اين شيرها طعم بهتر و مواد مغذي بيشتري دارند و در مقايسه قابليت هضم بهتري دارند.
نكته ديگر آن كه برخي از فروشندگان به صرف آن كه شيرهاي استريل نياز به يخچال ندارند آن ها را پشت شيشه مغازه و مقابل نور آفتاب نگهداري مي ‌كنند. در اين رابطه بايد دانست شدت نور مي‌‌ تواند تا حدودي روي طعم و مزه اين شيرها تاثير گذاشته و طعم آن ها را ناخوشايند كند.
شدت تابش نور همچنين مي ‌‌تواند روي ماهيت ماده بسته ‌بندي اين شيرها تاثير گذارد اين مواد مي ‌توانند به داخل شير منتشر شده و به راحتي با تركيبات موثره شير واكنش داده و مواد مُخرب و مُضري را در محصول توليد كنند.
target=

[ یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,

] [ 23:22 ] [ كياني ]

[ ]

 

target=

[ یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,

] [ 23:19 ] [ كياني ]

[ ]

 

كاربرد گچ تنها مختص كلاس هاي درس نيست بلكه مي توان از آن براي كارهاي مختلف در منزل استفاده كرد. در اين مطلب به نقل از سايت «ehow» به چند نكته جالب اشاره شده است كه خواندن آن براي خانم هاي خانه دار مفيد است.
*براي پيشگيري از كپك زدن لباس، يك دسته گچ در كمد لباس قرار دهيد.
*براي از بين بردن لكه هاي چربي، مقداري گچ روي لكه لباس بماليد و بگذاريد ۱۰ دقيقه بماند تا خوب جذب شود. سپس لباس را بتكانيد و بشوييد.
*بسته اي از گچ را كنار نقره قرار دهيد تا با جذب رطوبت مانع از كدر شدن آن شود.
*از آن جا كه گچ رطوبت را به خود جذب مي كند، قرار دادن دسته اي از آن در جعبه ابزار مانع از زنگ زدگي ابزارها مي شود.
*براي پيشگيري از ليز خوردن پيچ گوشتي هنگام سفت كردن پيچ، روي سطح پيچ كمي گچ بماليد.
*مسير مورچه ها از جمله كنار در، پشت پنجره و... را با گچ خط بكشيد تا از ورود اين حشرات جلوگيري شود.
*قسمت هاي كوچكي از ديوار را كه رنگ آن رفته است با گچ هم رنگ بپوشانيد.
target=

[ یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,

] [ 23:18 ] [ كياني ]

[ ]

 

 

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: زمانی که خانواده در این زمینه به ایفای نقش بپردازد و حریم‌های افراد را در استفاده از اینترنت مشخص کند و از سوی دیگر ؛ نهادهای تاثیرگذار در مقولات فرهنگی به بازی خود در این زمین ادامه دهند انجام اقدامات پلیسی برای پیشگیری مثمر ثمرتر خواهد بود.


شاید بیش از چند سال از عمر ورود اینترنت به صورت گسترده در بین خانواده‌های ایرانی نگذشته باشد اما این ارتباط و چگونگی تعامل با فضای مجازی حفره نجومی در محیط اجتماعی و روابط خانوادگی به وجود آورده که سر نخ آن را به راحتی می‌توان در اینترنت، لپ تاپ و ... می‌توان یافت.


شاید امروز فضای مجازی در صورتی که به صورت کارشناسی نشده مورد استفاده قرار گیرد به یکی از مهمترین چالش‌های اجتماعی مبدل شود که می‌تواند روابط آینده سازان اجتماعی را با آسیب جدی رو به رو سازد.


هم اکنون جوانان به یکی از پرپا قرصترین مشتریان فضای مجازی مبدل شده‌اند تا بیش از همه به دلیل کم شدن روابطشان با محیط خانوادگی در معرض تهدید قرار گرفته‌اند.
ورود به چت روم‌ها، وابسته شدن به ارتباطات مجازی و دل کندن از ارتباطات واقعی، دست مایه قرار گرفتن در برابر شبکه‌های اجتماعی همه از مهمترین تهدیداتی به حساب می‌آیند که تور خود را برای انجام اعمال مجرمانه برای جوانان پهن کرده است.
اگر نگاهی به آمار و ارقام و اخبار منتشر شده در زمینه كلاهبرداری‌های و فریب‌های اینترنتی که تماما در محیط واقعی رخ می‌دهد و سر منشاء از روابط مجازی دارند انداخته شود به راحتی می‌توان به این نتیجه رسید که تمام این فریب ها به دلیل کم شدن مکالمه در بین اعضای خانواده و پناه بردن جوانان به دیوارهایی است که فرد را وادار به نوشتن یادداشت‌هایی از امیال حاضر خود می‌کند.


اما در این بین نقش خانواده را نباید مورد فراموشی قرار داد چرا که اگر خانواده نوع استفاده از اینترنت را برای فرزندان خود تعریف و محدودیت‌های لازم را برای آنان ایجاد کند یقینا می‌توان بسیاری از چالش‌ها را از پیش روی کاربران جوان اینترنت از بین برد.
توجه به این نکته ضروری است زمانی که خانواده در این زمینه به ایفای نقش بپردازد و حریم‌های افراد را در استفاده از اینترنت مشخص کند و از سوی دیگر ؛ نهادهای تاثیرگذار در مقولات فرهنگی به بازی خود در این زمین ادامه دهند انجام اقدامات پلیسی برای پیشگیری مثمر ثمر تر خواهد بود .


محیط مجازی در كنار اقدام پلیسی نیازمند بسترسازی است لذا می‌طلبد وزارت ارشاد، خانوادها، وزارت آموزش و پرورش و رسانه‌ها در این زمینه وارد شنود تا جوانان به این نکته اطلاع پیدا کنند که کم شدن روابط اجتماعی هجمه‌ها و تهدیدهای بسیاری را برای آنان فراهم خواهد کرد.

 

منبع : پلیس فتا

target=

[ شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,

] [ 11:57 ] [ جلال محبی ]

[ ]

 

این روزها تلویزیون‌های هوشمند و استفاده از آنها حسابی رواج پیدا کرده است. با این همه اما هنوز بسیاری از کاربران به خاطر قیمت بالای این تلویزیون‌ها چندان تمایلی به خرید آنها ندارند.

 

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، اما این دسته از کاربران می‌توانند با استفاده از یک دستگاه ویژه تلویزیون معمولی خودشان را به یک تلویزیون هوشمند آندرویدی تبدیل کنند. این دستگاه ویژه در واقع یک دانگل به صورت حافظه فلش است که می‌تواند، تلویزیون‌های معمولی را به تلویزیون‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل آندروید۴/۱ تبدیل کرده و سرویس‌های مختلفی مانند استریم ویدئو، پخش موزیک و فیلم، نصب نرم‌افزارهای آندرویدی را به تلویزیون فعلی کاربرانش اضافه ‌کند.

 

این محصول را شرکت FAVI با نام SmartStick به بازار معرفی کرده است و طراحی آن بسیار شبیه به حافظه‌های فلش امروزی است. البته این دستگاه به جای پورت USB، مبتنی بر پورت HDMI بوده و از این طریق به تلویزیون کاربرانش متصل می‌شود.

 

این دانگل مجهز به سیستم‌عامل آندروید نسخه آبنبات پاستیلی است، که هنوز اکثر کاربران آندرویدی در انتظار عرضه آن برای موبایل‌های هوشمند یا تبلت‌ها هستند. SmartStick از سرویس‌های به اشتراک‌‌گذاری ویدئو مانند یوتیوب، نت‌فیلیکس، هولو، اپیک و پاندورا پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب کاربر می‌تواند به راحتی ویدئو مورد نظر خود را از طریق این ابزار و در تلویزیون مشاهده کند.

این دستگاه دارای ۴ گیگابایت حافظه رم و مرورگر اینترنتی است و کاربر از طریق آن می‌تواند حتی ویدئوهای موجود در کامپیوتر خود را هم به صورت بی‌‌سیم و روی تلویزیون مشاهده کند. اما نکته قابل توجه در مورد این محصول، قیمت مناسب ۵۰ دلاری آن است که می‌تواند توجه کاربران و خریداران را به خودش جلب کند.

 

 

 

از طرفی این محصول مجهز به دستگاه کنترل از راه دور است که اگر کار کردن با آن برای کاربران سخت باشد، می‌توانند یک کیبورد کوچک و ماوس تاچ‌ پد ویژه آن را به صورت جداگانه و با پرداخت ۴۰ دلار بخرند. SmartStick قرار است از نیمه ماه اکتبر آینده به صورت رسمی روانه بازار جهانی شود.

 

target=

[ شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,

] [ 11:54 ] [ جلال محبی ]

[ ]

کامپیوتر رومیزی بسیار کوچک Xi3

 

 

کم فروغ شدن کامپیوترهای دسکتاپ را می توان به چند عامل مرتبط دانست، از جمله فراگیری لپ‌تاپ‌ها، آمدن پُست پی‌سی ها و بالا گرفتن تب استفاده از خدمات اَبری. دسکتاپ‌ها می‌توانند سنگین، گران و با سختی قابل جا به جا کردن باشند به خصوص وقتی با مکعب کوچک شرکت Xi3 مقایسه شوند. Xi3 می‌گوید که هدفش از ساخت این مکعب کوچک، ارائه کامپیوترهایی کم‌هزینه، صرفه‌جو در مصرف انرژی و با طراحی همه‌پسند است.

دیوید پولیتیس، مدیر بازاریابی Xi3 در باره این محصول که پایین‌ترین مدل آن X5A  نام دارد می‌گوید که دسکتاپ‌های قدیمی در ذات خود کهنه شده‌اند و در ساخت آنها منابع طبیعی زیادی استفاده می‌شود و دست آخر هم قیمت گرانی دارند. همین عوامل موجب شد تا اعضای Xi3 دست به کار ساخت یک کامپیوتر قوی ولی کوچک شوند.

مدل X5A  برخوردار از یک پردازشگر دو هسته‌ای 64 بیتی x84، با فرکانس پردازشی 1.8 گیگاهرتز است که به همراه دو گیگابایت رم، در داخل مکعبی در ابعاد یک گریپ‌فروت گنجانده شده‌اند. متریال مورد استفاده در ساخت این کامپیوتر فقط معادل 5٪ از مواد مورد استفاده در یک دسکتاپ سنتی است.

حالا این شرکت به دنبال تأمین منابع لازم برای تولید انبوه کامپیوتر کوچک خود است و می‌خواهد مدل پیشرفته آن یعنی X7A را هم با پردازنده چهار هسته ای x86 عرضه کند که به درد بازی‌خورها و کاربران حرفه‌ای تر می‌خورد. قیمت سه مدل این کامپیوتر، بین 500 تا 1000 دلار خواهد بود.

اما پرسش اینجا است که آیا با رشد روز افزون پُست پی‌سی‌هایی که قدرت پردازشی زیادی را در ابعادی کوچک به کاربران ارائه می‌کنند، آیا کسی حاضر هست چنین پولی را بابت این مکعب کوچک بدهد؟ انتخاب شما در این دامنه قیمتی (500 تا 1000 دلار) چه محصولی است؟ دسکتاپ، لپ‌تاپ، تلفن هوشمند، یا تبلت؟

منبع : خبرگزاری ها

target=

[ شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,

] [ 11:47 ] [ جلال محبی ]

[ ]

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فناوری نیاز به ابزار های مفید و قابل حمل برای انجام امور مختلف بیش از پیش احساس می شود ، ابزاری که در مقابل نمونه های پیشین خود برتری های بیش تری داشته باشد و حرف اول را بین آن ها بزند! نمونه ی این ابزار ، رایانه های لوحی (تبلت ها) هستند که از ابتدای ورود به بازار با استقبال چشم گیری از سوی کاربران مواجه شدند و هر لحظه هم به محبوبیت آن ها بین کاربران افزوده میشود ، کمی قبل تر از ورود تبلت ها به بازار لپ تاپ ها حرف اول را می زدند و همه ی ما شاید در محل کار یا اتاقمان یکی از آن ها را داشته باشیم و بیش تر کارهایمان را با آن انجام دهیم . اما سوال اینجاست آیا میتوان گفت که دیگر دوره ی کارکردن با لپ تاپ ها گذشته است و باید به تبلت ها پرداخت و آن ها را برای انجام کارهایمان برگزینیم؟

 

target=
ادامه مطلب

[ شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,

] [ 11:42 ] [ جلال محبی ]

[ ]

طرز تهیه نان پنجره ای

مجموعه: آموزش شیرینی پزی
طرز تهیه نان پنجره ای,نکاتی برای پخت نان پنجره ای
target=
ادامه مطلب

[ سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

] [ 22:49 ] [ كياني ]

[ ]

 

نکاتی برای پاک کردن لکه‌ها از لباس
نکاتی برای پاک کردن لکه‌ها از لباس
اگر شما هم با لکه‌های روی لباس مشکل دارید، ما در این قسمت نحوه پاک کردن تعدادی از کله ها را توضیح داده‌ایم.
target=
ادامه مطلب

[ سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

] [ 22:28 ] [ كياني ]

[ ]

تبلت چيست (آشنايي با نسل جديد كامپيوترهاي قابل حمل)




Tablet PC یک کامپیوتر قابل حمل شبیه نوت بوک یا یک دستگاه لوح مانند است که دارای یک نمایشگر لمسی یا قلمی است که به کاربر خود این امکان را می دهد که به
جای موس و کیبورد با دستگاه توسط انگشت دست یا یک قلم مخصوص که Stylus نام دارد کار کند.
Table PC ها توسط اتصالات بیسیم به شبکه و اینترنت متصل می شوند. شکل لوح مانند این کامپیوتر ها این امکان را می دهد تا آنها در مکان هایی که استفاده از لپ تاپ ها مشکل یا سنگین است قابل استفاده باشند. Tablet PC ها نقطه اوج پیشرفت تکنولوژی سخت افزارهای نوت بوک و راحتی امکان کار و ورود اطلاعات به دستگاه هستند.
target=
ادامه مطلب

[ سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

] [ 22:17 ] [ كياني ]

[ ]





















target=

[ دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

] [ 23:10 ] [ كياني ]

[ ]

جریان و ولتاژ دو عامل اساسی در یک مدار هستند. عامل سوم مقاومت است. مقاومت برخی مواد باعث می شود که جریان الکترونها محدود شود و در نتیجه شدت جریان کم شود. بنابراین استفاده از مقاومت، یکی از راه های اصلی کنترل جریان در مدار است.
فرض کنید شخصی روی یک شلنگ وقتی که شیر آن باز است، محکم ایستاده است. فشار آب زیاد است، اما مقدار کمی از آب به طرف دیگر شلنگ می رود زیرا در برابر جریان آب مقاومت بسیار زیادی وجود دارد. مقاومت الکتریکی اثر مشابهی روی جریان الکتریکی دارد.
همه قطعات تا اندازه ای در برابر جریان مقاومت می کنند، اما قطعاتی به نام مقاومت فقط برای تنظیم جریان در مدارها به کار می روند. برای کنترل جریان و ولتاژ قطعه دیگر، و یا برای این که جریان زیاد به یک قطعه ظریف و حساس آسیب نرساند از مقاومت استفاده می کنند.

target=
ادامه مطلب

[ دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

] [ 23:4 ] [ كياني ]

[ ]

 

روشهای ساخت ماکت

ماکت سازی با استفاده از مقوای یونولیت ، ماکت سازی با استفاده از مقوای ماکت ، ماکت سازی با استفاده از فوم ، ماکت سازی با استفاده از چوب بالسا

۱- ماکت سازی با استفاده از مقوای یونولیت : این نوع ماکت سازی بیشتر جهت ساخت ماکت اولیه (اتود) کاربرد دار.

۲- ماکت سازی با استفاده از مقوای ماکت : این نوع ماکت سازی به علت دارا بودن تنوع رنگی مقوای ماکت ودرعین حال محکم و نسبتا ارزان قیمت بودن آن در بین دانشجویان طرفداران بسیار دارد از معایب این نوع کار می توان به سخت بودن برش جهت کارهای ظریف و محدود بودن ضخامت آن اشاره کرد.

target=
ادامه مطلب

[ یک شنبه 14 بهمن 1391برچسب:,

] [ 23:48 ] [ كياني ]

[ ]

[ شنبه 14 بهمن 1391برچسب:,

] [ 23:40 ] [ كياني ]

[ ]

 

بزرگترین مزیت کالاهای چینی در تمام دنیا قیمت خیلی ارزان این کالاهاست.کشور چین توانسته با استفاده از نیروی کار فراوان و ارزانی که در اختیار دارد و با استفاده از مواد اولیه کم کیفیت و ارزان بسیاری از اجناس تولیدی خود را به قیمتی بسیار پایین تر از سایر کشورها روانه بازار کند.
 


صنعت اغلب کشورها در رقابت با کالاهای ارزان چینی قافیه را باخته و دچار ورشکستگی شده اند نمونه اش همین صنعت کفش ایران،تولید عسل،قالیبافی و صدها نمونه دیگر.در حقیقت جنس چینی با ورشکسته کردن صنایع داخلی ایران و سایر کشورها یکه تاز بازارهای مصرف است و هر روز با بیکار کردن صدها نفر موجبات ترقی و رشد صنعت کشور خود را فراهم کرده است.
 


در ادامه شما می توانید خط تولید یک نمونه از کالاهای چینی را ببینید،دیدن این تصاویر به نظرم میتواند چند تا مزیت داشته باشد یکی این که نهایت پشتکار و فرصت طلبی چینی ها رو نشان می دهد که می تواند الگوی خوبی برای ما باشد دیگری هم این است که دفعه بعد اگر خواستید از بازارچه چیزی بخرید احتمالا خیلی بیشتر دقت می کنید.
 


 

این هم تصاویری از خط تولید دستمال بهداشتی چینی:

 

 

***تا باز شدن همه تصاویر چند لحظه صبر کنید.***
target=
ادامه مطلب

[ شنبه 14 بهمن 1391برچسب:تولید دستمال کاغذی,

] [ 23:0 ] [ كياني ]

[ ]

 

مولتی متر که به شکل زیر است دستگاهی است که می توان ظرفیت المان های الکترونیکی را با آن اندازه گرفت و یا ازصحت و سلامت آن ها مطلع شد .
این وسیله که وسیله اندازه گیری ولتاژ و جریان نیز می باشد همانطور که در بالا مشاهده می شود ، یک پیچ سلکتور دارد که می توان واحدها ، حدود و رنج های مختلفی را انتخاب نمود . برای تست کردن هر قطعه باید واحد و رنج درست را انتخاب کرد . رنج های موجود روی اکثر مولتی مترها به شکل زیر است :
1.رنج اهمی با علامت Ω یا Ohm برای تست مقاومت
2.رنج فاراد با علامت CX یا F برای تست خازن
3.رنج دیود-بازر با علامت برای تست دیود-ترانزیستور-قطع و وصل بودن مسیر و ...
4.رنج ولتاژ DC با علامت VDCبرای اندازه گیری ولتاژ DC
5.رنج ولتاژ AC با علامت VAC یاV~ برای اندازه گیری ولتاژ متناوب
6. رنج جریان DC با علامتADCبرای اندازه گیری جریان مستقیم
7.رنج جریا AC با علامت A~ یا AAC برای اندازه گیری جریان متناوب

اکنون برای تست کردن قطعات احتیاج به دو پراب ( Probe ) مثبت و منفی داریم تا بتوانیم بر پایه های قطعات اتصال دهیم و آن ها را تست کرده یا میزان آن ها را اندازه گیری کنیم . پراب های مولتی مترها اکثرا به دو رنگ قرمز و مشکی ( مثبت ومنفی ) هستند که به شکل زیر می باشند :
target=
ادامه مطلب

[ شنبه 14 بهمن 1391برچسب:مالتی متر,طریقه ی کار ,,

] [ 22:51 ] [ كياني ]

[ ]

 

جهت دانلود ،روی عنوان پاورپوینت موردنظرخود کلیک نمایید.(قابل ذکراست که فایلهای مورد نظر به صورت zip شده می باشندکه پس از دانلود می بایست extract شوند.)
target=

[ شنبه 14 بهمن 1391برچسب:,

] [ 22:42 ] [ كياني ]

[ ]

 

موضوع: کلاف یا شناژ ساختمان
 
تعریف شناژ:
شن به زبان فرانسه به معناي زنجير و شناژ به معني زنجير كردن مي باشد. اين قسمت از ساختمان از روي كرسي چيني و معمولاً در يك تراز ساخته مي شود براي متصل كردن كليه ي پي ها به همديگر ايجاد مي گردد .در اثر وجود شناژ كليه قسمت هاي ساختمان بطور يكپارچه عمل نموده و كليه ي نشست ها يكنواخت بوده و نيروهاي وارده ي اتفاقي ( مانند زمين لرزه و باد ) به يك نقطه ساختمان به تمام قسمت هاي ساختمان منتقل گشته ، در نتيجه از شدت نيروي وارده در يك نقطه كاسته شده و مانع خرابي ساختمان مي گردد.
target=
ادامه مطلب

[ شنبه 14 بهمن 1391برچسب:شناژ,کلاف,

] [ 22:39 ] [ كياني ]

[ ]

آشنایی با انواع پل ها و ساختار آنها


این مقاله به بحث و بررسی پیرامون انواع پل ها و ساختارشان پرداخته است. شما در این مقاله با انواع پل های تیری, پل های قوسی, پل های زیرقوسی و پل های معلق آشنا خواهید شد. به علاوه این که نیروهایی را که بر پل ها تاثیر می گذارند را خواهید شناخت. و نیز عکس هایی را از پلهای معلق, پلهای تیری و پل های قوسی و زیر قوسی را تماشا خواهید کرد. این مقاله با زبانی ساده و قابل فهم به بررسی پل ها می پردازد.

target=
ادامه مطلب

[ شنبه 14 بهمن 1391برچسب:انواع پل,

] [ 22:20 ] [ كياني ]

[ ]

انواع پیاز

مهندس طالبی، پیازها را با توجه به زمان گل دهی به چهار دسته تقسیم می کند: پیاز بهاره، پیاز تابستانه، پیاز پائیزه و زمستانه. به گفته وی زمان کاشت پیاز بهاره، اواخر پائیز و اوایل زمستان است که در فصل بهار می توان شاهد گل دادن آن بود. نرگس، لاله و سنبل از این دسته از گل های پیازی بهاره هستند.

دسته دوم، پیاز تابستانه است، زمان کاشت آنها فصل بهار است و می توان در تابستان گل دادن آنها را شاهد بود. گلایل، سوسن، مریم، اختر، کوکب و گل شیپوری در این گروه قرار دارند. دسته سوم این گل ها مانند آلاله، زعفران پیاز پائیزه دارند. فصل کاشت آنها اوایل تابستان است و در پائیزه گل می دهند. پیاز زمستانه را نیز در فصل پائیز می کارند تا زمستان گل بدهد مانند زعفران زینتی.

نگهداری پیاز

مونا پوردلان، کارشناس کشاورزی در مورد شرایط نگه داری گل های پیازی می گوید: هر کدام از گل های پیازدار دوره استراحت معینی دارند. دوره استراحت این گیاهان از زمان زرد و پژمرده شدن برگ هایشان شروع می شود که در این زمان لازم است به تدریج آبیاری آنها را کم کرده و پس از خشک شدن کامل، به آن آب نداد. در سال اول، پس از خشک شدن کامل برگ ها پیاز اصلی، دیگر مواد غذایی ندارد بنابراین احتیاج به یک دوره استراحت برای تولید پیازچه های فرعی دارد. به این ترتیب بدون آن که آن را از خاک خارج کنند در محیط بیرون از خانه قرار داده و سطح خاک آن را با ماسه بپوشانند تا فضای داخل خاک کاملاً تاریک شود و پیاز جوانه نزند. رطوبت لازم را نیز از باران دریافت خواهد کرد لذا نیاز به آبیاری ندارد. وی می افزاید: در مواقعی که محل نگه داری این دسته از گل ها، باغچه باشد باید پس از خشک شدن برگ ها، روی پیاز را به وسیله برگ های پوسیده باغچه یا ماسه پوشانده تا در مقابل سرما محافظت شوند.

target=
ادامه مطلب

[ شنبه 14 بهمن 1391برچسب:,

] [ 18:11 ] [ جلال محبی ]

[ ]

کاشت گل نرگس

دوست عزیز با شروع فصل پاییز کاشت گل نرگس هم آغاز می شود . احتمالا شما هم جزو دوستداران گل نرگس و بوی مطبوع آن هستید . کاشت این گل زیبا بسیار آسان است .

وسایل مورد نیاز : تعدادی گلدان – یکی دو بسته خاک برگ – تعدادی پیاز گل نرگس – چند برگ روزنامه باطله

 

 

 

 روش کار : اگر گلدان شما سفالی است کافی است در ته گلدان که برای زهکشی سوراخی قرار دارد سنگ قرار داده تا از زهکشی بیش از حد و همچنین ریزش خاک ها به بیرون جلوگیری شود . اگر گلدان شما پلاستیکی می باشد فقط چند لایه روزنامه باطله را در کف گلدان قرار دهید ، با این کار یک زهکش مناسب برای گلدان های خود ساخته اید . سپس خاک معمولی باغچه را با خاک برگ به نسبت 2 به 1 با هم مخلوط کرده و تا 3/2 گلدان را پر می کنید سپس یک پیاز را روی خاک گلدان قرار می دهید ( اگر پیاز های شما کوچک است دو پیاز کنار هم قرار دهید ) مراقب باشید پیاز ها را سر و ته قرار ندهید ، سپس بر روی پیاز ها خاک می ریزید . بایستی سر پیاز 1 سانتیمتر زیر خاک قرار گیرد و حدود 2 الی 3 سانتیمتر هم از گلدان برای آبیاری ( آبخور ) خالی باشد . خاک اطراف پیاز را با کف دست محکم کنید و با احتیاط آبیاری نمایید . مراقب باشید نباید خاک از روی پیازها کنار برود . کار شما تمام شده است و کافی است گلدان را در یک جای مطمئن قرار دهید ( گربه آن را نشکند ) و  هفته ای یکبار آن را آبیاری نمایید و منتظر گل دادن آن باشید .

اگر شما می خواهید گل نرگس را در باغچه بکارید فقط کافی است کمی خاک را زیر و رو کنید ، اگر کود ندارد به آن کود بدهید و مانند قبل پیاز ها را کاشته و روی آن خاک می ریزید ( حداقل 1 سانتیمتر روی پیازها خاک باشد ) و سپس آبیاری می کنید . مراقب باشید در باغچه به دلیل وجود باران در طول زمستان بایستی زمان آبیاری را کاهش داد و هر زمان که خاک خشک بود آن را آبیاری نمود .

نکته : آبیاری زیاد چه در گلدان و چه در باغچه سبب پوسیده شدن پیاز گل نرگس می گردد .

target=

[ شنبه 14 بهمن 1391برچسب:,

] [ 18:6 ] [ جلال محبی ]

[ ]

قلمه زدن یا قلمه زنی یکی از روش های تکثیر رویشی و ازدیاد غیر جنسی گیاهان (تکثیروازدیاد نباتی ) می باشد.قلمه عبارت است از قسمتی از ساقه ، برگ یا ریشه که از گیاه مادری بوسیله ابزاری تیز جدا شده و در محیط مناسب ریشه زایی در شرایطی نگهداری  شود که در آن ریشه زائی صورت گیرد.گیاه حاصل از قلمه کاملا با گیاه مادر مشابهت دارد و دارای ساختمان ژنتیکی گیاه مادر میباشد

انواع قلمه:

قلمۀ برگ در بنفشه آفریقایی _Propagation African Violet

قلمۀ برگ در بنفشه آفریقایی _Propagation African Violet

1-قلمه برگ

2-قلمه ساقه

3-قلمه ریشه

4-قلمه جوانه برگ

در این مبحث به قمله برگ می پردازیم.در قلمۀ یرگ از پهنک برگ همراه با دمبرگ وگاهی بدون آن استفاده می شود.

در بعضی گیاهان مانند  بنفشه آفریقایی و پپرومیا ،قلمۀ برگ را از برگ های جوان و قوی گرفته و دمبرگ آن را در خاک فرو می کنند.

در برخی از گونه های گیاهان زینتی مانند بگونیا رکس قلمه برگ را از گیاه مادری جدا کرده،سپس رگبرگ های اصلی پشت برگ را در چند نقطه بوسیله یک ابزار تیز برش داده و روی محیط ریشه زائی قرار می دهیم ، گیاهان کوچک در محل بریدگی رگبرگها ظاهر می گردند و ریشه هادر بستر فرو می روند.

در گیاهان گوشتدار مانند کراسولا وگونه هایی از کالانکوئه  جوانه هایی به صورت گیاهچه در حاشیه برگ ها ایجاد می شود که برای تولید گیاه جدید بکار می روند.به این گروه اصطلاحا گیاهان زنده زا نیز می گویند.

در گونه هایی از گیاهان مانند سانسویریا ،برگ های نیزه ای شکل را در قطع های 8 سانتیمتری برش داده ودر محیط کشت قرار می دهیم.

target=

[ شنبه 14 بهمن 1391برچسب:,

] [ 18:0 ] [ جلال محبی ]

[ ]